Ćwiczenia w domu

10592022_560143157423838_722763178_nBłędnie wydaje się nam, że aktywność fizyczna możliwa jest tylko w siłowni lub pod okiem trenera, ewentualnie samodzielnie na dworze biegając, czy jeżdżąc na rowerze. To bardzo błędne przekonanie, bo nawet w zaciszu domowym, bez użycia zaawansowanego sprzętu do ćwiczeń możemy zadbać o swoją sylwetkę.
W Internecie znajdziemy wiele ciekawych inspiracji, instruktorów, którzy udostępniają filmy ze swoimi pomysłami na ćwiczenia. To naprawdę bardzo ciekawy sposób na codzienną aktywność fizyczną. Nie musimy mieć specjalnego sprzętu. Wystarczy strój sportowy, mata, zamiast hantli puszki lub butelki z wodą i możemy wykonywać ćwiczenia.
Oczywiście najtrudniej jest zacząć. Wiele osób zaznacza, że znalezienie w sobie tego samozaparcia i wygospodarowanie czasu do ćwiczeń jest w tym wszystkim najtrudniejsze. Wiele osób niejednokrotnie zaczynało takie ćwiczenia, ale szybko traciły ochotę i zamiast ćwiczeń wybierały film. To naprawdę trudne, żeby znaleźć mobilizację, zwłaszcza, jeśli nie trzeba być na czas na ćwiczeniach i można je wykonać o dowolnej porze.

Gdy nie możesz schudnąć

10590003_560143120757175_1437243842_nCiągle jesteś na diecie, a efektów nie widać, nie jesz ciasta, chodzisz na fitness, ale kilogramy nie lecą. W czym tkwi problem? Jak schudnąć?
W wielu przypadkach to kwestia złego podejścia do ćwiczeń i diety. Odrzucenie samych ciastek nie zmieni naszej wagi. Trzeba jeść zdrowo i z głową. Jeśli człowiek faktycznie chce schudnąć musi postawić na zróżnicowaną dietę bogatą w różne składniki.
Często po treningu sięgasz po duże posiłki? Okazuje się, że wiele osób po zakończonym treningu czuje się rozgrzeszona spalonymi właśnie kaloriami i zwyczajnie je dwa razy więcej niż normalnie, a to pierwszy krok do otyłości.
Pamiętaj, że czasem waga nie leci w dół, a zmienia się sylwetka, dlatego mierz się, co jakiś czas. Możesz nie tracić na wadze, ale ukształtujesz mięśnie, które ważą więcej niż tłuszcz, a więc pozornie będziesz cięższa, w rzeczywistości znacznie szczuplejsza.
Pamiętajmy też, że czasem problem jest dużo bardziej poważny, niż nam się wydaje. Nie chudniemy, bo nasz organizm stawia opór, mamy problemy z hormonami, czy cierpimy z powodu innych dolegliwości.

Trzeba się ruszać

10588706_560143130757174_612217501_n Ruch, aktywność fizyczna są podstawą wszystkich diet. Nie można zacząć zdrowo się odżywiać zapominając o tym, że nie możemy spędzić życia za biurkiem lub na fotelu.
W ostatnich dziesięcioleciach człowiek robił się coraz bardziej wygodny. Wynalazki i osiągniecia techniki pozwalały mu, aby ten status osiągnąć. Niestety, przy okazji zapomnieliśmy, że ruch po prostu sprzyja naszemu zdrowiu. Tymczasem na własne życzenie ograniczmy aktywność ruchową do niezbędnego minimum. W dodatku takiego postępowania uczymy nasze dzieci. Na szczęście w ostatnich latach zaczynamy coraz bardziej o siebie dbać. Chcemy być zdrowi, młodzi, sprawni fizycznie, a tego stanu nie można osiągnąć bez ćwiczeń. Nic dziwnego, że alejki parkowe zapełniły się biegaczami, a siłownie osobami, które pragną poprawić swoją sylwetkę. Coraz więcej osób uprawia dyscypliny zespołowe i ćwiczy w grupach. Nastała moda na ruch fizyczny.
Ta dobra tendencja jest popierana nie tylko przez lekarzy i dietetyków, ale propagowana przez znane osoby. Dzięki temu jest szansa, że jak najwięcej ludzi przyciągnie przykład. W tym wypadku moda okazała się czymś pozytywnym i godnym naśladowania.

Ćwiczyć chodzenie z kijami

10578468_560143080757179_531767087_n
Zalety nornic walking najpierw poznali Skandynawowie, którzy po prostu zakochali się w takim sposobie spędzaniu wolnego czasu. Później nowa moda przyjęła się w całej Europie. W Polsce również widać bardzo wiele osób w różnym wieku, którzy ?chodzą z kijami?.
Technika marszu wykorzystuje znane już elementy w zupełnie innej odsłonie. Szybki marsz nie jest przecież niczym nowym. Nowością jest dodanie do tradycyjnego treningu zapinanych kijów, które znamy z narciarstwa biegowego. Połączenie kilku dyscyplin zaowocowało ciekawym pomysłem na spędzanie wolnego czasu w towarzystwie albo samotnie na łonie przyrody. Nordick walking pozytywnie wpływa na cały organizm, poprawia kondycje, odciąża stawy. Bardzo dobrze, podczas marszu, zachowują się górne partie ciała. Te pozytywne efekt są możliwe jednak tylko wtedy, kiedy opanujemy podstawowe techniki marszu i odpowiedniego trzymania kijków.
Jest to dobra propozycja dla ludzi starszych, którzy mogą dostosować tempo marszu do swoich możliwości, a także dla ludzi otyłych. Podczas energicznego spaceru dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej.

Walka z przekąskami

10543873_560143077423846_1916841173_nKażdy, kto kiedykolwiek zmuszony był przejść na dietę odchudzającą, doskonale wie, jak ciężka jest to droga i jak wielu wyrzeczeń ona wymaga. W szczególności cierpią w jej trakcie osoby, które kochają podjadać i często kuszą się na niewielkie przekąski pomiędzy posiłkami.
Żelazną zasadą dobrze przeprowadzonej diety odchudzającej jest regularne spożywanie posiłków oraz rezygnacja z podjadania pomiędzy nimi. Każdy owoc, czy słodycze dostarczają bowiem dużej ilości kalorii, które niwelują długotrwałe starania. W trakcie prawidłowo stosowanej diety nikt nie powinien chodzić godny i czuć pustki w swoim żołądku. Dieta taka ma sens tylko wtedy, gdy nasze posiłki mają miejsce co około dwie do trzech godzin.
Organizm nasz dzięki temu wie, że nie musi magazynować niczego na przyszłość, ponieważ otrzyma on o stałej porze konkretną dawkę pożywienia. Wiele osób popełnia błąd polegający na głodzeniu się. Niesie to za sobą niestety katastrofalne skutki, często całkowicie odmienne od tych przez nie zamierzonych.